סוגי עיצוב אתרים

ישנם לא מעט סוגי עיצוב אתרים לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו (שמודגשים בעיקר ביישום לא נכון ומוגזם של הרעיון הבביב של הפורמט). ניתן לחלק אותם ל- 5 קבוצות כשהחלוקה בניהם מתבססת על האופן בו האתר נבנה כמו עם התוצר הסופי.

חומר ביד המעצב – המעצב נותן ליצירתיות שלו לעבוד באופן סוביקטיבי. עיצוב האתר נבנה מנקודת מבט אישית שלו עיצוב אתרים שכזה מתאים יותר לאתרים של עסקים קטנים העוסקים בעיצוב בצורה כזו או אחרת כיוון שעיצוב אתרים מסוג זה הוא מאד אישי ועלול להחטיא את המטרות העיסקיות שלשמן נבנה האתר ויכול להכשיל אתר גדול שמתעסק עם הרבה תוכן או עם מורכבות רבה.

אתר של כולם -  עיצוב אתרים שכזה נוצר סביב שני רעיונות מרכזיים: הצורך לספק את רוצונו של הבוס והצורך לערב את כל החברה בבניית האתר. יכול להיות שעיצוב מסוג זה יגביר את יעילות העידכונים באתר  (למשל אם כל מחלקה בארגון תעדכן את החלק שלה באתר) אבל בדרך כלל עיצוב אתרים מסוג זה יוצר בלבול  רב אצל המתשמשים וכתוצאה הם עוזבים את האתר מהר מאד.

אתר מכוון תוכן – בדיוק כשם שעיצוב אתר של כולם מחפש להכיל את כולם בתהליך אתר מכוון תוכן מחפש להכיל את הכל. בפורמט גרוע אתר שכזה עלול ליצור עומס על העין, במיוחד אם כל מה שיש בו זה רק טקסט. אתרים ממשלתיים למשל נוטים לפורמט זה ולא בצורתו האפקטיבית.

אתר טכנולוגי - זהו אחד מסוגי עיצוב האתרים הפופולריים יותר בעיקר בשל העלויות הנמוכות הכרוחות בו. המיקוד בעיצוב אתרים שכזה הוא על הגעה מהירה לתוצר אפקטיבי. לרוב עיצוב אתרים שכזה מסתמך על אפליקציות מוכנות מראש המיועדות לשימוש כללי ומכאן שיש סיכוי שהרבה מהפרטים הקטניים ילכו לאיבוד

אתר מכוון משתמשים- עיצוב אתרים מסוג זה שם את המשתמש במרכז ולאט לאט כל תעשיית עיצוב האתרים מתכוננת לשם. סוג זה של עיצוב גם מפחית בעלויות כיוון שצרכי המשתמשים מוכתבים מראש ואליהם מתייחס עיצוב האתר וגם מכדיל תשואות בשל העובדה הפשוטה שהכולש מקבל בדיוק את מה שהוא צריך.

 

רוצים לשתף את האתר שלכם? צרו קשר