עיצוב אתרים לרשת

מעצבי אתרים רבים, במיוחד החדשים בתחום שעובדים באופן עצמאי, נוטים לבלבל את התהליך ההגיוני עבור עיצוב אתרים לרשת ומבלי לדעת שמים את עצמם בדרך לכישלון כתוב מראש. עיצוב אתרים לרשת, כמו האתרים עצמם, מתקדם באופן אינטואיטיבי בצורה שמבטיחה חשיבה לפני פעולה, תכנון לפני ביצוע והתקדמות על הציר הזה היא בדיוק מה שמונע עבודה כפולה או לחילופין בניית עיצוב נוסף אחרי שעות של עבודה.

השלב הראשון הוא התכנון -  עוד לפני שהתחלת לחשוב על איך יראה העיצוב ישנם מספר שאלות שחשוב לדעת את התשובות המדויקות ביותר אליהן, מה מטרת האתר, מי הם המבקרים, מה אתה רוצה שהמבקרים באתר יעשו, למה שיעשו את זה, אלו רק מספר דוגמאות לנתונים שיש להביא בחשבון כשבונים עיצוב אתרים לרשת.

השלב השני, בניית תוכן – יש לבנות את כל התוכן לאתר, לא בהכרח עד הפרט האחרון, תוכן נוטה להישתנות עם הזמן אבל עיצוב אתרים לרשת נעשה במטרה להגיש מידע, תוכן, על כן חשוב לדעת מה הוא ומה סדר החשיבות שלו לפני שממשיכים הלאה.

השלב הבא, עיצוב – זאת הנקודה בה התיכנון ואיסוף התוכן מתנקזים למקום אחד ומכתיבים את עיצוב האתר. במידה והשלבים הקודמים נעשו באופן רציני ומעמיק כל שנותר לעשות בשלב הזה הוא ליצור לכל הסיפור מסגרת. מבלי להוריד מחשיבותו של עיצוב אתרים טוב יש ליזכור שהאלמנט החשוב ברוב האתרים הוא התוכן ועיצוב האתר נבנה בכדי לשרת אותו ולהציג אותו לגולשים בצורה הטובה ביותר.

השלב הבא מתקיים במידה והמעצב הוא גם זה שבונה את האתר, בישראל רוב המעצבים העצמאים מסוגלים, שלא לומר חיבים, לבנות את האתר. זהו הצד הטכני יותר של עיצוב אתרים לרשת המהווה עולם בפני עצמו.

כמו שניתן לראות, באופן יחסית מפתיע, שלב העיצוב עצמו מכיע יחבית מאוחר בכל התהליך של עיצוב אתרים לרשת. מעצבי אתרים רבים עושים את הטעות הנפוצה ביותר בתחום וקופצים ישר לשלב הביצוע, שהוא כמובן השלב בו המעצב הכי נהנה, אבל התעלמות או פישוט יתר של כל התהליך הסובב סביב עיצוב אתרים עלולה להביא את המעצב לתוצאה סופית מצוינת מבחינה עיצובית אבל לא שמישה עבור הפרויקט המדובר.

 

רוצים לשתף את האתר שלכם? צרו קשר